جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1276
بحران کالوینیسم و ظهور آرمینیانیسم در انگلستان کرومول [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Andrew James Ollerton
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : مورخان دین از دیرباز مجذوب فروپاشی اجماع کالوینیست ها شده اند. تا به امروز، توجه عمدتاً بر روی «لائودیان» در اوایل دوره استوارت یا «لاتیودینالیست‌ها» و «مردان اعظم کلیسا» در کلیسای پس از بازسازی متمرکز شده است. این تز نشان خواهد داد که دهه 1650 در واقع نقطه شکوفایی آرمینییسم انگلیسی بود. به طرز متناقضی، در طول دهه حکومت پیوریتان، آموزه های کالوینیستی در مورد جبر مطلق و فیض مقاومت ناپذیر در مقیاسی بی سابقه به چالش کشیده شد. بخش اول ظهور سه سبک متنوع از آرمینییسم انگلیسی را نمودار می کند. شگفت آورتر از همه، ضد کالوینیسم در میان پاکدستانی مانند جان گودوین، جان هورن و جان میلتون، که علیه جامعه شناسی الهیات اصلاح شده مخالفت کردند، شروع به ظهور کرد. سلطنت طلبان اسقفی از جمله هنری هاموند، توماس پیرس و لارنس ووماک نیز نشریات تهاجمی ضد کالوینیستی را در تلاش برای تضعیف میراث اصلاح شده کلیسای انگلستان منتشر کردند. علاوه بر این، صدای ناهنجار فرقه‌ای، از جمله باپتیست‌ها، سوسینیان‌ها و کواکرها، مخالفت خود را در مورد خودسری خدای کالوینیست اعلام کردند. در نتیجه، خدایان انگلیسی از یک "جنگ کوئنکوارتیکولار" در حال آشکار شدن صحبت کردند، زیرا موضوعاتی که در این قاره در سینود دورت مورد بحث قرار گرفت اکنون باعث ایجاد یک قسمت از جنجال داخلی شد. بخش دوم استدلال های الهیاتی دو آرمینی برجسته انگلیسی در دهه 1650 - جان گودوین و هنری هاموند - را دنبال می کند. این فصول هم تنوع و هم کاتولیک بودن آرمینی‌های انگلیسی را که از منابع سنت‌های کاتولیک، لوتری، اصلاح‌شده و مخالفان استفاده پیچیده‌ای کردند و کار خود را در جریان اصلی سنت الهیات غربی قرار دادند، برجسته می‌کند. با در نظر گرفتن این قسمت از مناقشات مذهبی، نور جدیدی هم بر اصلاح ریشه ای الهیات در طول انقلاب انگلیس و هم تأثیر آن بر کلیسای پس از ترمیم روشن می شود.
جستار الهیاتی در مورد عمل به عشای ربانی در فضای مجازی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Janice L. Duce
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این مطالعه به مراسم عشای ربانی در فضای مجازی می پردازد و با مطالعه موردی یک جامعه مذهبی شروع می شود که پس از به اشتراک گذاشتن این مراسم در فضای مجازی با بحث و جدل مواجه شد. بر اساس مطالعه کیفی این عمل و پیامدهای آن، تحلیل نظری شامل ماهیت خود اینترنت و ظرفیت آن به عنوان مکانی برای جوامع شبکه‌ای می‌شود. ظرفیت آن برای عمل به عنوان یک رسانه ارتباطی برای یک مراسم مذهبی؛ و مشارکت کاربران فعال کاربران در این مورد اعضای یک جامعه مذهبی علاقه مند به حفظ سنت الهیات عشای ربانی خود بودند. اولین مجموعه از مسائل اصلی حول فرآیند مذاکره در مورد روشی است که در آن عمل و استفاده از فناوری می‌تواند برای تطبیق با نوآوری دوباره پیکربندی شود. چنین پیکربندی مجدد مستلزم سطحی از تعامل است که در آن می توان گفت معیارهای یک جامعه شبکه ای برای عشای ربانی وجود دارد. مذاکره در مورد استفاده از اینترنت باید به عناصر زیبایی شناختی توجه کند که باعث ایجاد تعامل قوی با استفاده از رسانه می شود. مجموعه بعدی مسائل عمده شامل ارزیابی این است که آیا الهیات وسلی/تقدس عشای ربانی، که توسط دیدگاه کالونیستی از حضور مسیح متمایز شده است، برای یک مکان آنلاین مناسب است یا خیر. من یک تغییر خلاقانه از این سنت های الهیاتی را از نظر عشای ربانی در فضای مجازی که یک ارتباط فیض شبکه ای است که با عاملیت کاربر مشخص می شود، بررسی کردم، که به سایر شرکت کنندگان در یک رویارویی مقدس با مسیح می پیوندد. من تجزیه و تحلیل کردم که هر قطعه از نظر الهیاتی در کنار دیدگاه فرهنگی اینترنت و اعمال مذهبی در فضای مجازی چگونه است. من به این نتیجه رسیدم که حکم کلامی برای انطباق عشای ربانی با فضای مجازی برای یک عمل مشروع وجود دارد که بتواند اهداف دینی و کلامی مورد نظر یک جامعه شبکه ای را برآورده کند.
تقوای عقلانی و اصلاحات اجتماعی در گلاسکو: زندگی، فلسفه و اقتصاد سیاسی جیمز میلن (1757-1839) [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Stephen Graham Cowley
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : فیلسوف جیمز میلن (1757-1839) قدرت های عقلانی بشریت را در برابر فلسفه های شکاکانه و «عقل سلیم» پیشینیان اسکاتلندی خود اثبات کرد و اعتماد معاصران خود را به خاطر سیاست ویگ خود جلب کرد. او و کلاس‌های فلسفه و اقتصاد سیاسی که عمدتاً نادیده گرفته شده بودند، به وضوح مستحق مطالعه دقیق‌تر بودند. بنابراین پایان نامه من شامل زندگی نامه میلن و مقالات تفسیری در مورد سخنرانی های او در مورد فلسفه اخلاق و اقتصاد سیاسی و دیدگاه های سیاسی او است. جیمز میلن در دانشگاه سنت اندروز تحصیل کرد و در آنجا تحصیلات لیبرال در سنت اسکاتلندی و دانش خاصی از الهیات را به دست آورد. او در طول جنگ استقلال آمریکا با هنگ 83 پیاده به عنوان معاون روحانی تبدیل شد و تجربیات او در مورد حمایت بعدی او از یک شبه نظامی روشن می شود. پس از آن او به مدت 14 سال به عنوان وزیر در Paisley خدمت کرد و در آنجا با فرهنگ ادبی گلاسکو و سیاست های رنگارنگ رادیکال دوران انقلابی فرانسه آشنا شد. از سال 1797 تا زمان مرگش استاد فلسفه اخلاق در دانشگاه گلاسکو بود و در آنجا سخنرانی های مؤثری در مورد فلسفه اخلاق و اقتصاد سیاسی ارائه کرد. تأثیر تدریس او با تمرینات دانش آموز در مقاله نویسی، به پیروی از روش جورج ژاردین، افزایش یافت. او همچنین در سیاست ویگ آن روز فعال و تأثیرگذار بود. میلن از احتیاط سیاسی آدام اسمیت، توماس رید (96-1710) و جیمز بیتی شکست خورد. هشدار اسمیت در مورد «روح نوآوری جسورانه، اما اغلب خطرناک» در سیاست با «اصلاحات سریع و اساسی» مورد حمایت میلن، که اندیشه ویگ جان میلار (1735-1801) را گسترش داد، در تضاد است. این سخنرانی ها حاوی مطالب مشترک سنت های اسکاتلندی در فلسفه ذهنی است.
الهیات کارائیب به عنوان الهیات عمومی: کارائیب مسئولیت الهیاتی را برای خود بر عهده می گیرد [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Garnett Lincoln Roper
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این تز که الهیات کارائیب، الهیات عمومی است، بیانی از پراکسیس تلاش برای ساختن جامعه ای عادلانه و مسئولانه است. این به بررسی بافت تاریخی و معاصر کارائیب می پردازد و مبارزه آن را علیه نابرابری و تحریف هویت تعریف می کند. این تاریخ دریای کارائیب تاریخ مقاومت مردم کارائیب در برابر نابرابری و تصورات حقارت آنهاست. الهیات کارائیب بر این تخیل رهایی بخش مردم و این روحیه مقاومت بنا شده است. راهبرد رهایی بخش هرمنوتیک کتاب مقدس الهیات کارائیب یک رویکرد پاسخ خواننده است که از جهان در مقابل متن به متن می آید. روایت لژیون در مارک فصل پنجم به عنوان نمونه ای از این استراتژی خواندن ارائه شده است. این روایت به عنوان عدسی برای انعکاس مشکل خشونت خودزنی در کارائیب استفاده می شود. این استدلال می کند که حادثه بالای خشونت نتیجه داخلی سازی ظلم و در نتیجه تحریف هویت است. این روایت همچنین قیاسی است با واقعیت کارائیب در شیوه‌هایی که نیروهای سرکش با هم تبانی می‌کنند تا به دنبال تثبیت الگوهای نابرابری و ظلم باشند. الهیات کارائیب به عنوان یک جنبش خودآگاه در پاسخ به دعوت به عدالت و رهایی، برای پیگیری هویت کارائیب و وجدان کاری آغاز شد. همچنین متوجه این واقعیت است که مبارزه برای خودمختاری کارائیب با نیروهای ارتجاعی که مصمم به معکوس کردن دستاوردهای تاریخی هستند، درگیر است. این نیروها توسط بت پرستی کمک و حمایت می شوند. بنابراین، الهیات کارائیب باید وظایف سه گانه جن گیری، شمایل شکنی و کل گرایی را از طریق زندگی جماعتی و شهادت نبوی کلیسا در میدان عمومی دنبال کند.
الهیات اصلاح شده در بلاروس و لیتوانی در دوران مدرن متقدم: کتاب آزای نوشته آندری وولان، 1572
نویسنده:
Bruce L Anderson
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : آندری وولان (1530/31-1610) الهی‌دان برجسته اصلاح‌شده دوک نشین لیتوانی (GDL) و یک دولتمرد با نفوذ بود. این پایان نامه بررسی می کند که چگونه الهیات سیاسی وولان در یکی از مهم ترین آثارش، De libertate (1572)، تحت تأثیر و تأثیر بافت GDL او قرار گرفت. تحقیقات قبلی در مورد الهیات سیاسی آندری وولان محدود است. هیچ تک نگاری درباره Wolan’s De libertate وجود ندارد، متنی که به طور گسترده به آن ارجاع داده شده اما مورد مطالعه قرار نگرفته است. به دلیل تاریخ نگاری های رقیب، عدم تمایز اختصاص داده شده به GDL، و پیش فرض در مورد نفوذ اصلاح شده GDL، اصلاحات در تحقیقات قبلی مورد نیاز است. سوال کلیدی تحقیق این است که پس از معرفی الهیات سیاسی اصلاح‌شده سوئیس به GDL، چگونه یک الهیات سیاسی اصلاح‌شده متمایز GDL در De libertate اثر آندری وولان شکل گرفت؟ یک روش حساس به زمینه به کار گرفته شده است. این تحقیق نشان می‌دهد که الهیات سیاسی وولان در نتیجه اقتباس او از الهیات سیاسی اصلاح‌شده سوئیس، به ویژه کالوین، متمایز بود، در حالی که تحت تأثیر و توجه به شرایط خاص GDL بود. آموزه‌های اصلاح‌شده آزادی، انسان‌شناسی، مسیح‌شناسی، هامارتیولوژی، قانون، مشیت، مسلک، تقدیس و انصاف، مانند جمهوری‌خواهی کلاسیک و رنسانس و نظریه‌پرداز سیاسی لهستانی مدرزوسکی، به الاهیات سیاسی وولان کمک کرد. چهار موضوع اصلی وولان در De libertate عبارتند از آزادی، برابری، اخلاق و شرافت. Wolan اصیل و خلاق بود. تمرکز فکری در اروپا، در حالی که در یک زمینه جغرافیایی پیرامونی. و نماینده یک شبکه گسترده انجیلی در GDL. نتایج Wolan’s De libertate شامل مفاهیم و اصلاحات مربوط به رضایت، حاکمیت قانون، سلطنت محدود، مدارا، امداد دهقانان، مالکیت خصوصی، آموزش، و اصلاحات قانون اساسی و دادگاه است. این پایان نامه به عنوان اولین تک نگاری De libertate، کمکی اصیل به دانش می کند و بینش هایی درباره تاریخ نگاری، زمینه ملی و تأثیرات مربوط به اندیشه سیاسی اصلاحات GDL ارائه می دهد. تحقیقات بیشتری در مورد سایر آثار و شبکه Wolan مورد نیاز است. سوالاتی برای ساخت الهیات یا تاریخ معاصر در منطقه مطرح می شود.
ارتباط اندیشه و عمل دموکراتیک با کلیسای کاتولیک رومی: یک مورد تاریخی، الهیاتی و فلسفی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Luca Badini Confalonieri
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این اثر از تاریخ، الهیات، و فلسفه سیاسی برای پرداختن به این سوال که آیا امکان دموکراتیک کردن سیاست کلیسای RC وجود دارد یا خیر، اقتباس شده است. بخش تاریخی آن به بررسی دو فرضیه می پردازد. اولاً، نه تفسیر و نه تاریخ لزوم مطلق کلیسا برای کارکرد سیاسی ἐπισκοπή را تضمین نمی کند: و بسیار کمتر شواهد کافی برای تأیید این امر ارائه می دهند که چنین وظیفه ای باید منحصراً یا حتی اساساً از طریق یک نظام سلطنتی از بالا به پایین انجام شود. سلسله مراتب دوم، در ساختار جامعه ایمانی خود، مسیحیان در طول تاریخ، بینش‌ها و همچنین ساختارهایی از فلسفه سیاسی و سیاست انسانی را به ترتیب اتخاذ کرده و گاه به طور انتقادی اقتباس کرده‌اند. در مرحله بعد، به بررسی معدود بینش‌های محوری فلسفه سیاسی در مورد شرایط اخلاقی-اجتماعی برای همکاری افراد در اقدام مشترک یک گروه می‌پردازد تا مسئولیت پذیر باشد. توجه ویژه ای به اصل تابعیت می شود که، استدلال می شود، مستلزم درک دقیق «تفویض اختیار» است، به عنوان چیزی که فقط و منحصراً با توجه به تصمیماتی موجه و منحصراً در رابطه با تصمیماتی است که افراد یا سطوح پایین تر آن را فراتر از ظرفیت خود برای تصمیم گیری مسئولانه می دانند، زیرا آنها فاقد دانش مرتبط و یا منابع لازم برای اجرای آنها هستند. مفهوم مهم این است که تقسیم بین آنچه که می‌توان به‌طور مستقل تصمیم گرفت و آنچه باید توسط تفویض اختیار تصمیم‌گیری شود، باید توسط فرد یا گروه تفویض‌کننده تعیین شود و نه توسط سطوح بالاتر: در واقع این فقط اولی است که مسئولیت دارد. در مورد مناسب بودن و میزان تفویض اختیار تصمیم گیری کند. نتیجه، درک اصلی از وجه تمایز دموکراسی است که شامل توانمندسازی و تقویت عقلانیت و مسئولیت تفویض اختیار است، نه منحصراً یا حتی عمدتاً در تعداد افرادی که قدرت تصمیم گیری نهایی آزادانه، هوشمندانه و مسئولانه در اختیار آنها بوده است. تفویض شده است. بخش پایانی سازگاری آن بینش های سیاسی با قانون اساسی کلیسایی را بر اساس شواهد کتاب مقدس و سنتی در مورد جنبه ساختاری جامعه مسیحی ارزیابی می کند. این میهمان نوازی بالقوه کلیسای شناسی مسیحی از بینش های کلیدی فلسفه سیاسی دموکراتیک را برجسته می کند.
الهیات زمین - سرزمین‌های جنوبی از دیدگاه بومیان مسیحی
نویسنده:
Christopher Gerard John Sexton
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : مسئله پژوهشی که این پایان نامه به آن می پردازد به وضوح از عنوان آن بر می آید. موضوع اول به این موضوع مربوط می شود که چگونه تجربه استرالیا از ناتوانی نظام اجتماعی کنونی در ارائه جامعه ای پایدار، عادلانه و اقتصادی بادوام در سطح بین المللی منعکس شده است. هماهنگی بین سیستم‌های تولید، اقتصاد و بوم‌شناسی احتمالاً از بین رفته است زیرا مردم با کاهش احترام به پایه فیزیکی آن سود، سود بیشتری را می‌خواهند. بحث این است که در مدت کمی بیش از 200 سال، مهاجران اروپایی استرالیا و فرزندان آنها به طور جدی به ظرفیت حفظ حیات سرزمین آسیب رسانده اند. دومین مسئله مهم به نقش کلیساهای مسیحی استرالیا در حل این مشکل مربوط می شود. این کار به بررسی پس‌زمینه عوامل فرهنگی، اجتماعی-سیاسی و اقتصادی می‌پردازد که منجر به این بحران زیست‌محیطی شده است، از منظری چند رشته‌ای، اما در درجه اول الهیات. یک الهیات عملی سرزمین باید عادت به اشتراک گذاری و مهمان نوازی را توسط همه در جامعه بشری تشویق کند. در عین حال، باید یک اکو-معنویت را در چارچوب نیازهای درک کل نگر از شفا تشویق کند. علاوه بر این، باید حالت فروتنی ایجاد کند که متضمن تبادل موقعیت - برای همدردی با مصیبت استرالیایی‌های بومی است. این مبادله بیشتر متضمن فداکاری تغییر موضع از منظر ممتازان به منظر ستمدیدگان است.
حکومت مسیح: الهیات آخرالزمانی جان وولمن (1720-1772) [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Jonathan Ryan Kershner
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : رویکردهای قبلی به جان وولمن (1772-1720) خیاط کواکر نیوجرسی استعماری، نتوانسته است به محوریت الهیات در اصلاحات اجتماعی او بپردازد. این پایان نامه از طریق نمایش الهیات آخرالزمانی ناشناخته که پیش از این ناشناخته بود، که شامل یک دید عملی و جامع از ملکوت خدا بر روی زمین بود، به مطالعات Woolman و الهیات کواکر قرن 18 کمک می کند. این تز بر اساس تحلیلی از کل مجموعه نوشته‌های وولمن، استدلال می‌کند که الاهیات وولمن به بهترین وجه آخرالزمانی درک می‌شود، زیرا بر روی دیدی از حضور بی‌واسطه مسیح متمرکز بود که بر تمام جنبه‌های امور انسانی حاکم بود. آخرالزمان وولمن حول سه مضمون کلامی اصلی تحلیل می شود: وحی الهی، نبوت و آخرت شناسی. این مضامین در باور وولمن مشهود است که: 1) خدا در امور جهانی مداخله کرد تا اراده خدا برای بشریت روی زمین را به گونه‌ای که برای حواس و قوای طبیعی در دسترس نبود آشکار کند. 2) اراده خداوند بر جامعه ادعایی کرد و خداوند کارگزاران بشری را مأمور کرد تا با ارتداد مقابله کنند و سخنگوی خدا باشند. و 3) وفاداران مظهر پادشاهی بودند و به دگرگونی همه چیز برای ایجاد «حکومت مسیح» اشاره کردند.
متحد کردن گرما و نور: ساموئل تیلور کولریج به عنوان مدافع مسیحیت انگلیکن انجیلی
نویسنده:
Christopher Wesley Corbin
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : ساموئل تیلور کولریج از دیرباز یکی از مهم ترین شخصیت های ادبی رمانتیسیسم انگلیسی به شمار می رود. در سال‌های اخیر، او به‌طور فزاینده‌ای به‌عنوان شخصیت مهمی در فلسفه و کلام شناخته شده است. با استفاده از مدلی از هویت دینی که فراتر از باور و عمل رسمی به نظر می‌رسد و مجموعه‌ای از ویژگی‌های «فرهنگی» را نیز در بر می‌گیرد، می‌توان وابستگی مذهبی کولریج را در چشم‌انداز جنبش‌ها و هویت‌های مذهبی در اواخر قرن هجدهم و اوایل قرن نوزدهم بریتانیا قرار داد. هنگامی که به تأکیدات اعتقادی و الهیات کولریج نگاه می کنیم، اهمیت بالای گناه اولیه، نیاز انسان به فیض الهی از طریق توجیه تنها از طریق ایمان، قدرت تقدیس روح القدس، و دیدگاهی معتدل نسبت به انتخاب الهی را می بینیم. با نگاهی به عناصر گسترده‌تر «فرهنگ دینی» او، در آثار کولریج شیوه‌های تقوا، ژانرهای ادبی، دیدگاه کلیسا، درک تعمید، و مخالفان جدلی که برای نسل دوم، انجیلیان میانه‌رو آنگلیکن نیز رایج بود، می‌یابیم. الهیات و دکترین صریح موجود در نوشته‌های منتشر شده و منتشرنشده کولریج، و همچنین نشانه‌های هویت فرهنگی مذهبی او، نشان می‌دهد که او به احتمال زیاد تا زمان مرگش به نوعی انجیلی میانه‌روی آنگلیکن تبدیل شد.
الهیات شکست: هستی شناسی و میل در اسلاوی ژیژک و آپوفاتیسم مسیحی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Christa Marika Rose
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه بازخوانی سنت آپوفاتیک مسیحی را از طریق کار اسلاوی ژیژک ارائه می دهد تا روایتی از الهیات و هویت مسیحی را به عنوان شکست بیان کند، همانطور که از تعهد به مسیح به عنوان سنگ بنای آن و سنگی که روی آن زمین می خورد تشکیل می شود. . در ازدواج دیونیسیوس آرئوپاگیت الهیات مسیحی با نوافلاطونیسم، هستی شناسی نوافلاطونی با مضامین کلیدی الهیات مسیحی وارد تنش ناراحت کننده اما سازنده می شود. این تنش‌ها جنبه‌ای حیاتی از میراث دیونیسیوس است که نه تنها در اندیشه‌های الهیاتی بعدی، بلکه در بسیاری از فلسفه‌های قاره‌ای قرن بیستم نیز قابل مشاهده است، زیرا می‌کوشد خود را از اصل و نسب مسیحی‌اش جدا کند. بحث‌های قرن بیستم درباره رابطه بین الهیات آپوفاتیک و فلسفه قاره‌ای تلاش می‌کنند تا با این میراث دست و پنجه نرم کنند. به عقیده من، کار اسلاوی ژیژک تلاشی برای فراتر رفتن از بن‌بست‌های فلسفه قرن بیستم است نه با فرار، بلکه با بازگشت به متافیزیک، با تکیه بر آثار هگل و لاکان به منظور بیان شرحی از جهان مادی اقتصاد از هم پاشیده ذاتا این شکل در آن ساختارهایی که متعاقباً از جهان مادی بیرون می‌آیند، تکرار می‌شود - به‌ویژه، ساختارهای سوژه فردی و نظم اجتماعی و شیوه‌هایی که هر دو توسط میل ساخته می‌شوند. این تز پیامدهای این هستی شناسی خاص را اولاً از طریق مسئله دریدی موهبت و ثانیاً از طریق مسئله ژیژکیایی خشونت (که هر دوی آنها از نظر ساختاری با مشکل آفرینش و سقوط مسیحی الهیات مشابه هستند) ردیابی می کند. این تز درگیری انتقادی و الهیاتی را با روایت هستی‌شناختی و اروتیک ژیژک از دگرگونی پیش از بازگشت به دیونیسیوس ارائه می‌کند تا نشان دهد چگونه کار ژیژک خوانشی ماتریالیستی از الهیات آپوفاتیک و تعهد مسیحی به کلیسا را ​​ممکن می‌سازد.
  • تعداد رکورد ها : 1276